vins del Priorat a Vinacoteca

ahir dimecres a la tarda el Daniel i jo ens vam deixar caure pel carrer València 585 de Barcelona, a la botiga de vins i taller de tasts Vinacoteca. el motiu? a través del facebook ens havia arribat que de 16:30 a 20:30 hores hi farien una presentació de vins del Priorat, un esdeveniment que no podíem deixar passar de llarg.

per només 4 euros et regalaven una copa Riedel Ouverture Restaurant Magnum i tenies la possibilitat de tastar fins a 32 vins de 11 cellers diferents, tots ells repartits pel local en petits estands on —en la majoria dels casos— t’atenien els mateixos elaboradors. evidentment no els vàrem tastar tots, ni molt menys, però sens dubte era una magnífica oportunitat per descobrir alguns dels millors ‘caldos’ de la DOQ Priorat de la mà de cellers com: Álvaro Palacios, Les Cousins, Bodegas Mas Alta, Portal del Priorat, Mas Martinet, Lo Givot, Huellas, Clos Dominic, Doix, Clos Figueras i Clos Mogador.

junt amb la copa t’entregaven un llistat de totes les referències disponibles, amb preus (pvp) per ampolla que anaven dels 9,95 euros de l’Inconscient 2009 als 79,80 euros del Doix 2008, una dada que fa palesa l’enorme qualitat de l’oferta presentada.

entre els cellers participants hi trobem Clos Figueras, just a l’entrada de l’establiment, amb la nostra amiga Anne Cannan (la filla dels propietaris) atenent al personal. aprofitant un moment de calma, que la tenda estava prou concorreguda, xerrarem un moment amb ella sobre el restaurant que acaben d’obrir: Les Figueres, el que antigament era conegut com Els Irreductibles. però de seguida la reclamen i no ho podem comentar amb més detall, simplement acordem que ben aviat l’anirem a visitar a ‘casa seva’ per mirar d’establir alguna col·laboració amb el Club Tastaolletes i ens n’acomiadem fins aquest diumenge, ja que segurament ens retrobarem a la fira de vins de Sabadell, Catavins 2011, l’Anne altre cop en qualitat d’expositora i nosaltres com a visitants.

voltant pel local, entre copa i copa, el Daniel coincideix amb antics companys d’estudis al CETT i altres coneguts del món del vi, com un sommelier ex-treballador de Lavinia (una coneguda botiga de vins a la Diagonal, ubicada entre L’illa i el ‘Tall Anglès’, ara reconvertida en tenda de moda), amb qui parlem una estoneta. però també conversem amb alguns dels elaboradors participants, com Les Cousins i Doix, principalment sobre el tipus de llevats que utilitzen, a qui donem les nostres targetes en vistes a una futura visita als seus cellers per presentar-los amb més detall el nostre projecte Club Tastaolletes.

a destacar també el vi dolç negre Lo Givot Dolç 2007 d’aquest petit celler (de només 7.000 ampolles a l’any) que sorprèn precisament pel fet que és un vi negre, singular característica que et provoca un contrast entre la vista i el gust que sembla gairebé impossible. un producte únic que s’ha de tastar.

a les dues hores d’arribar, amb les dents ennegrides i copa en mà, decidim que ja en tenim prou i enfilem la sortida per anar a agafar el metro i posteriorment el tren cap a casa, que tot i que avui ens hem moderat molt, segurament no estem en condicions d’agafar el cotxe. safety first!